جرم ارتباط نامشروع پیامکی و مجازات آن

جرم رابطه نامشروع از طریق ارسال پیامک بدین معناست که زن و مردی نامحرم با تبادل پیام‌های عاشقانه و غیراخلاقی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند که در صورت تشخیص قاضی به اتهام رابطه نامشروع محکوم خواهند شد.

 برابر با ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی: هر گاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه‌کننده تعزیر می‌شود.

 حکم شرعی ارتباط پیامکی با نامحرم

 سؤال: گفتگو و ارتباط پیامکی با زن نامحرم به‌طورکلی چه حکمی دارد؟

 پاسخ: چنانچه صحبت‌کردن از حد حرف‌های عادی و معمولی فراتر رود و مفسده داشته باشد جایز نیست.

 سؤال: چت با نامحرم از نظر شرعی چه حکمی دارد؟

 آیت‌الله سیستانی معتقدند که چت کردن با نامحرم، به‌خودی‌خود اشکالی ندارد، مگر اینکه طرفین ترس افتادن به گناه داشته باشند یا این صحبت‌کردن موجب مفسده‌ای بشود

 نحوه اثبات جرم رابطه غیرشرعی پیامکی

وکیل متخصص در پرونده های روابط  حرام و زنا تشریح می دارد مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع پیامکی در قانون مجازات تعیین گردیده است و راه‌های اثبات آن طبق قانون عبارت است از:<br />

  •  چهار مرتبه اقرار زانی یا زانیه (کسی که مرتکب زنا گردیده است) به وقوع زنا
  •  شهادت چهار مرد عادل یا سه مرد عادل و دو زن که به‌صورت هم‌زمان، در محل وقوع زنا حاضر بوده و دخول را مشاهده کرده باشند.
  •  علم قاضی
خواندن  شکایت از فروشنده ارز دیجیتال + شکایت از صرافی ارز دیجیتال

 سوال: ارسال پیامک مستهجن چه حکمی دارد ؟رابطه پیامکی با مرد متاهل نی نی سایت

پاسخ: ارسال پیامک مستهجن مصداق بزه رابطه نامشروع است.

 در همین زمینه شعبه هفتم دیوان عالی کشور در دادنامه شماره ۹۳۰۹۹۷۰۹۰۹۲۰۰۴۱۸ مورخ ۱۳۹۳/۱۲/۱ در خصوص شکایت خانم ز. و شخصی به نام پ. مبنی بر ارسال پیامک‌های مستهجن به ایشان بیان کرده است:
ارتباط پیامکی مستهجن بین زن و مرد فاقد علقة زوجیت، از مصادیق بزه رابطه نامشروع دون زنا است.

 همین موضوع در خصوص جرم اس‌ام‌اس عاشقانه نیز حکم‌فرماست.

 همچنین شعبه ۲۳ دادگاه تجدیدنظر استان تهران نیز در دادنامه شماره ۹۳۰۹۹۸۰۲۵۵۲۰۱۴۳۳ خود معتقد است بزه رابطه نامشروع دون زنا از طریق مکالمه تلفنی و ارسال پیامک در شبکه‌های اجتماعی قابل‌تحقق است.</span>

 در ادامه به تشریح یک نمونه دادنامه رابطه نامشروع پیامکی متناقض با نظریه بالا صادره از شعبه چهاردهم دیوان عالی کشور در مورخ ۱۳۹۳/۰۴/۰۸ در دادنامه‌ای به شماره ۹۳۰۹۹۷۰۹۰۷۴۰۰۴۲۹ به‌اختصار بیان می‌گردد:

پیرو تجدیدنظرخواهی از دادگاه کیفری استان تهران که در آن محکوم علیه در پرونده از اتهام زنای به عنف برائت حاصل نموده بود ولیکن بابت ارسال پیام مستهجن به مجازات رابطه نامشروع محکوم گردیده بود اشعار می‌دارد:

 مقصود مقنن از رابطه نامشروع موضوع ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی، ارتباط فیزیکی فی‌مابین اجنبی و اجنبیه دون زنا است و وضوح از موضوع ارسال پیامک از طریق تلفن همراه منصرف از نگرش قانون‌گذار به موضوع رابطه یا روابط غیرشرعی است فلذا:

ارسال پیامک از طریق تلفن همراه مصداق رابطه نامشروع نیست.

سؤال: ارسال پیامک برای نامحرم عنوان رابطه نامشروع دارد؟

پاسخ: خیر صرف برقراری ارتباط تلفنی و ارسال پیامک، مصداق بزه رابطه نامشروع نیست.

خواندن  وکیل کیفری + وکیل کیفری خوب در قم + وکیل رایگان قم

رابطه نامشروع

 جرم مزاحمت پیامکی به زن شوهردار

 بر اساس ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی، اگر فردی با استفاده از تلفن یا از طریق دستگاه‌های مخابراتی برای دیگران ایجاد مزاحمت کند، علاوه بر اجرای مقررات خاص مخابرات، به حبس از ۱ ماه تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.

 توضیح آنکه در قانون کاهش مجازات حبس تعزیری این مجازات به نصف کاهش پیدا کرد.

اگر نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل رابطه نامشروع دارید می‌توانید با شماره بهترین وکیل رابطه نامشروع به شماره f=”https://khiabanilawyer.ir/contact/”><strong>۰۹۱۲۵۵۱۴۵۰۴</strong> در ارتباط باشید

ماهیت جرم ارسال عکس برای نامحرم

 برابر با ماده ۱۴ قانون جرائم رایانه‌ای هرکس به‌وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده محتویات مستهجن را تولید، ارسال، منتشر، توزیع یا معامله کند یا به‌قصد ارسال یا انتشار یا تجارت تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از نود ویک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سؤال: امکان تعلیق مجازات بزه رابطه نامشروع دون زنا وجود دارد؟

پاسخ: خیر، مطابق با بند پ ماده ۴۷ قانون مجازات اسلامی جرائم علیه عفت عمومی قابل تعلیق و تعویق نمی‌باشد.

 سؤال: حکم پیامک دادن به مرد متأهل چیست؟

 حکم ارسال پیامک‌های غیراخلاقی و عاشقانه با مرد متأهل مانند سایر مصادیق رابطه نامشروع و موضوع ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی و مجازات شلاق تعزیری تا ۹۹ ضربه را دارد.</span>

 

نحوه گرفتن پرینت پیامک روابط نامشروع

آیا گرفتن پرینت مکالمات همسر امکان پذیره؟ مراحل دریافت پرینت پیامک زن شوهردار

 دستور قاضی برای پرینت پیامک رابطه نامشروع در چه مواردی صادر می‌شود؟

خواندن  مزاحمت تلفنی + مجازات مزاحم تلفنی

 پرسش‌های فوق سؤال اغلب افرادی است که هنگام طرح شکایت رابطه نامشروع زن شوهردار از وکیل رابطه نامشروع با زن شوهردار می‌پرسند .

 برابر با ماده ۱۵۰ قانون آئین دادرسی کیفری که مقرر می‌دارد: کنترل ارتباطات مخابراتی افراد ممنوع است، مگر در مواردی که به امنیت داخلی و خارجی کشور مربوط باشد یا برای کشف جرائم موضوع‌بندهای (الف)، (ب)، (پ) و (ت) ماده (302) این قانون لازم تشخیص داده شود.

 بنابراین به‌طورکلی کنترل ارتباطات مخابراتی و پرینت پیامک رابطه نامشروع ممنوع است.

 اگر شخصی به همسر خود شک دارد که وارد روابط نامشروع شده است و قصد دریافت پرینت پیامک همسر خود دارد باید نحوه گرفتن پرینت پیامکی سیم‌کارت بداند.

 با این اوصاف اگر شخصی به همسر خود شک قوی دارد که با شخص دیگری ارتباط نامشروع دارد باید از همسر و شخص ناشناس شکایت و از مقام قضایی درخواست استعلام تماس و پرینت پیامک را تقاضا نماید و قاضی دادگاه در صورت وجود ادله و قرائن دیگر دستور پرینت پیامک‌ها را صادر کرده و بر اساس آن اقدام به تصمیم‌گیری می‌کند.

 بر اساس قانون مربوط به جرایم رایانه‌ای اپراتورهای تلفن همراه تا ۶ ماه پس از انجام مکالمه و ارسال پیامک موظف به نگهداری اطلاعات مشتری هستند؛ بنابراین دسترسی به پیامک‌های متهم تنها تا ۶ ماه منتهی به بررسی دعوا در دادگاه امکان‌پذیر است و این مهم عملاً از طریق ارجاع به حفاظت دادگستری انجام می‌گردد.

 مشاوره حقوقی با وکیل پرونده رابطه نامشروع

 با عنایت به حساسیت و اهمیت جرم رابطه نامشروع از طریق پیامک و زنای محصنه و مجازات محکومین این جرایم پیشنهاد می‌گردد قبل از طرح هرگونه شکایت یا دفاع در پرونده زنا حتماً از بهترین وکیل پرونده زنا محصنه مشاوره دریافت نمایید.

 

Adminمشاهده نوشته ها

Avatar for admin

وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی مدیر موسسه حقوقی و داوری کاتبان حقیقت

اشتراک در
اطلاع از
guest
عنوان را وارد کنید
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها